I början av maj stod jag och såg ut över Bottenhavet. Fönstret var stort och tjockt och tryggt, hur det nu är möjligt. Varför litar vi på glas nio våningar upp från en säker död? Alla hav är väl ett bottenhav egentligen, tänkte jag inte eftersom jag inte visste att det hette Bottenhavet, jag googlade det alldeles nyss. I början av maj satt vi med kittig ost på fingrarna och pratade om sommaren, vi var lite nervösa inför sommaravsnitten, vi brukar känna så. Vi låser in oss i sju veckor och om du köper en nyckel så vill vi att det ska vara något speciellt, något som bryter av. Men det måste fortfarande vara vi, så att man känner igen sig. Det här är bryderier som ni inte behöver veta men jag skriver ner dem ändå. Joachim jobbar i Jönköping idag, jag har precis tvingat bort två barn från sina skärmar, en fick tömma diskmaskinen och en fick fortsätta med en teckning. När diskmaskinen var tom började de skojbråka med höga skrik tills jag skrek att de skulle gå ut och hoppa studsmatta. Då stängde de dörren till vardagsrummet och fortsatte skrika. Jag är för gammal för barn. Vad lite jag pratar om att jag är gammal. Det kommer bli hårt för mig när jag är gammal på riktigt och trodde att det var något att vara fyrtiosju. Min äldsta son säger att jag är fyrtioåtta år, för så är det i Korea. Där fyller alla år på nyårsdagen. Så om du föds på nyårsafton så är du två år dagen efter. Jag vet inte riktigt om han driver med mig. Nu finns sommarens första podd ute. Här blir du prenumerant. Det kostar trettionio kronor i månaden, det är ingen bindningstid. När du har blivit prenumerant så är det min allra starkaste rekommendation att du klickar på den turkosa lilla rutan som heter "Lägg till i app" och så lägger du till podden där du vill lyssna på den. Varmt välkomna att vara med oss i sommar! Mina "behind the scenes låt oss ta bilder i farten på oss"- bilderna från vår skrivresa verkar vara slut Clara. Här är det bara jag och Bottenhavet och en ruta att göra trust-lut mot.