Det är lätt att vara en underbar far- eller morförälder. Jag undrar, finns det något som kommer mer naturligt till en människa än att göra rätt för nästa generation? När det där stressiga, kravfyllda livet ska varvas med att vara bra på att vara partner i en kärleksrelation och vara en lugn och mogen och kärleksfull förälder som ger av sin tid och energi och som har pedagogiska svar. Det finns inte en enda dum sak jag har gjort mot mina barn som jag kommer upprepa mot mina barnbarn, jag bara vet det.Varje dag med mina barnbarn kommer vara en påminnelse om hur hård jag var mot deras föräldrar, hur fel jag betedde mig. Jag kommer känna så eftersom jag är kvinna och vi njuter av att plåga oss själva med samvetskval, men det kommer också vara lite sant. Jamen titta bara hur underbar jag är som moster, förstadiet till mormor. Så lätt var det visst, när det inte är jag som har ansvaret. Detta tänker jag på när jag lyssnar på Sebastian Ingrossos Sommar i P1.Vidare så tänker jag på att jag både visste och inte visste att han är kusin med Bianca och Benjamin. Jag har nog tänkt att jag inte bara kan utgå ifrån att de är släkt för att de har samma efternamn. Nej, för Ingrosso är ju verkligen svinvanligt. Jag är lite söt när jag är trög och har sommarfräknar. Minus fräknarna eftersom sådant försvinner med åren, har ni också märkt det? Jag trodde, kanske i min enfald, att Sebastians relation till sin pappa skulle vara bra idag. Så sorgligt det är, kanske i min enfald, att de inte har någon kontakt. Eller, så är det så dags. Och då kan det lika gärna vara. Undrar om han lyssnar. Undrar hur ont det gör. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges RadioSommarpratet beskrivet med en mening: Plocka ner bilden på pappa.Citat: "Pernilla höll för mina öron när de skrek i köket"Bästa låt: Papaoutai - StromaeBetyg: 6/10När jag skriver färdigt det här är klockan 23:26 och ingen i familjen Ingrosso/Wahlgren har delat Sebastians Sommar i P1. I en extremt medial familj säger det förstås mer än tusen bilder och ord och samarbeten. Dagens bilder: Fem bitar och lite rosé i glasen jag älskar mest. När jag åkte tåg med Alice Bah-Kuhnke och la ut en selfie så sa Elin att jag borde beskurit bilden eftersom jag var så att säga "mindre snygg.""Jag hade beskurit den", sa jag. "Du bordet skurit bort mer", sa hon och jag tror att hon nog syftade på hela ansiktet och att det bara skulle varit Alice kvar på bilden. Jag lät bilden vara kvar, man ser väl ut som man ser ut för stunden, det är inte hela världen. Tänkte jag tills jag såg den här bilden och beskar den så att det snygga på mig blev kvar. En mycket skrynklig skjorta från Sellpy. Jag ville amma honom, han ville inte det. Vi lät honom gå. "Äe dejt engen sum skau fröuga höur munga grauder dejt ej?" frågade pappa."Tjugoen", sa jag. "Tjugo", sa Joachim. "Jao", sa pappa. Så vi vet inte riktigt. Hittad i garaget: något slags förr i tiden-tråg att ställa grillkolen i. Jag åt en sen frukost som var fil och flingor med röda bär. Dagmar skulle göra en fjäril men det blev fel så hon gjorde en höna i fjärilens färger.