Inte som laddarsladd-gate, men hur är det fatt med företag som inte vet sitt eget bästa? I senaste numret av Mama medföljde en kupong med femton procents rabatt hos Babyshop. Jag tänkte köpa bärsele, kläder och en åkpåse till vagnen. Men när det var dags att hitta kupongen med koden så var den bortstädad. Så jag mejlade Babyshops kundtjänst och frågade om jag kunde få koden från dem. Svaret blev: "...Tyvärr kan vi inte ge ut rabattkoder hur som helst, det hoppas jag att du har förståelse för." Mitt svar blev: "Hej, nej, det förstår jag inte. Men det är okej, då handlar jag från en annan sajt. Tack för ditt svar. Mvh Malin" Det är ett stort mysterium hur man låta bli att lämna ut en kod till en kund som vill handla. En kod som omfattar blygsamma femton procent. Femton. Det är inte direkt så att jag rånar Babyshop genom att handla för 2 825 kronor och får produkterna för 2 401,25 kronor. Men så känner Babyshop. Min vän Pia kom förbi med wienerbröd i förmiddags och hennes reaktion lät: "Man kan ju bara cykla upp till Ica och ta koden från en av tidningarna i tidningshyllan" Ja, så skulle jag ju faktiskt kunna göra. Eller så kan jag överleva de missade femton procenten och lägga mina sköna tusenlappar hos en annan sajt.