"Hej! Jag heter Christoffer och arbetar på Telia Kundservice. Jag kan inte annat än börja min kommentar här med ett: Jag ber så hemsk mycket om ursäkt! Jag önskar att jag kunde skiva att det verkar skett någon form av missförstånd med så verkar inte fallet vara vilket grämer mig. Hela fallet ter sig vara i att säker surf inte fungerar på din dator, vilket är en MAC. Detta borde vi redan i första samtalet ha kunnat informera dig om. På vår hemsida för Säker Lagring så går det även att se de tekniska kraven under Priser och villkor: http://www.telia.se/privat/bredband/tillval/tjanster/saker-lagring/ - Den här informationen finns även internt och lättillgängligt. Kö-situationen som finns nu är även till grund för den senaste tidens åska och vi jobbar på som bara den för att nå en acceptabel nivå. Hade du kunnat komma fram direkt, och även blivit uppringd när samtalet bröts är jag säker på att den här historian hade kunnat ha ett mer lyckligt slut. Finns det något som helst som vi kan göra för att få tillbaks, eller försöka få tillbaks, ditt förtroende så vill jag jättegärna att du kontaktar mig via länken nedan. Med vänlig hälsningChristoffer SvenssonTelia Kundservice" Svar: Tack för att du hör av dig Christoffer. Saken är den att allt detta strul denna förstörda förmiddag hade försvunnit som genom ett trollslag om det hade löst sig på slutet. Att ägna över två timmar åt detta och sedan få svaret att jag inte kan få hjälp, detta gjorde att jag skrev mitt inlägg. Hade jag blivit hjälpt, om det så hade tagit fyra timmar, så hade jag sedan ägnat mig åt att sätta igång med min säkra lagring. För mig är det en stor gåta att jag som Macanvändare inte kan nyttja er tjänst. Och visst kan det vara så att det någonstans finns information om detta på hemsidan, men det var ju liksom därför jag ringde, för att få råd och hjälp och kunskap. Mitt förtroende är redan en smula återställt i och med att du hörde av dig. Det är en oerhört frustrerande känsla att stå och gapa ut i luften och ingenting händer, och det är en känsla jag verkar dela med en hel del läsare. Jag tror att vi står ut med köer och vikarier och missförstånd, men i slutändan vill bli hjälpta. Då kan vi förlåta det mesta. För att få förtroendet tillbaka helt och fullt: Bjud in mig och min Mac till er underbara värld av teknisk hjälp. Vänligen Malin