Igår skrev jag något i stil med "kyss mig krysset, det funkar" om mitt sprillans nya mobila bredband. Det gjorde det, en HEL kvart. Sedan var det Uppfuckartown nästa. Jag ringde då till Telia Support och fick genast reda på att det är stora störningar i hela Sverige och att de har pågått i en månad. Här börjar jag känna mig lite lurad och ropar med panik i rösten att jag vill ha tillbaka mitt vanliga breband som stängdes av igår eftersom jag har börjat med mobilt. "Då har vi en veckas leveranstid" "En veckas leveranstid? För vad? Kommer bredbandet med dilligensen eller? Det är väl bara att öppna upp det igen?" "Jag ska se om det går, jag återkommer om en timme" "En timme? Jag måste blogga" "Ja, men nu är det så. Det måste gå en timme" "Jaja man är ju ett offer hos Telia" "Fast du får ju faktiskt skylla dig själv" "Ursäkta, vad sa du till mig nu?" "Jamen du skulle ju inte sagt upp bredbandet innan" "Innan vadå? Jag fick höra att det inte skulle vara något problem. Menar du att jag får skylla mig själv därför att jag litade på en Teliasäljare som sa att det skulle gå så bra?" "Nej, det är klart"